10 gyakori hiba a kutyatenyésztős hirdetésekben

A kutyatenyésztő ismertségére szánt hirdetések célja, hogy profi módon bemutassák a tenyésztőt és kutyáit a külvilág felé. Mégis gyakran találkozunk olyan plakátokkal és posztokkal, amelyek nem hozzák meg a kívánt hatást. Az alábbiakban összegyűjtöttünk tíz gyakori hibát, amit érdemes elkerülnöd – és azt is megmutatjuk, hogyan lehet profin csinálni.

1. Túlzsúfolt elrendezés

Hiba: Egyszerre túl sok információ, képek, címek és logók kerülnek a hirdetésre.
Megoldás: Használj tiszta, lélegző elrendezést. Emeld ki a legfontosabb adatokat: kutya neve, származása, díjai.

2. Gyenge minőségű képek

Hiba: Homályos, életlen vagy sötét képek.
Megoldás: Professzionális vagy jó minőségű fotókat használj, lehetőleg kiállításon vagy természetes környezetben készítve.

kutyafotó eredeti
kutyás grafika

3. Nem egyértelmű információk

Hiba: Hiányzik a fajta neve, születés dátuma, vagy a kennel neve.
Megoldás: Ellenőrizd, hogy minden releváns információ szerepel: kutya kennel neve, születés dátuma, helyszíne, kutya neve és adatai.

4. Nem olvasható szöveg

Hiba: Túl kicsi betűméret, rossz kontraszt vagy díszbetűk.
Megoldás: Válassz jól olvasható betűtípust, megfelelő méretet és kontrasztos színeket (pl. világos szöveg sötét háttéren).

5. Nincs egységes arculat

Hiba: Minden hirdetés más stílusú, nincs felismerhető márkajegye a tenyésztőnek.
Megoldás: Használj logót, színvilágot, betűtípust és elrendezést következetesen, hogy egy márkára építs.

6. Túl hosszú szöveg

Hiba: Felesleges szövegtömbök, amiket senki nem olvas el.
Megoldás: Legyen rövid, lényegre törő. Csak a szükséges adatokat és eredményeket tüntesd fel.

7. Rosszul vágott képek

Hiba: A kutya lába, füle vagy feje le van vágva a képről. Rosszul körbevágott kutya, látszanak a szélek.
Megoldás: Figyelj a képkivágásra! A teljes test látszódjon, lehetőleg szemből vagy oldalnézetből.

8. Túl sok szín használata

Hiba: Kaotikus hatást kelt a sokféle szín.
Megoldás: Válassz 2–3 színt, amik harmonizálnak egymással, és ezekkel dolgozz.

9. Elmaradt a nyomtatásra optimalizálás

Hiba: Online jó, nyomtatásban viszont pixeles vagy torz.
Megoldás: Készíts nyomtatásra is alkalmas változatot CMYK színmódban, 300 dpi felbontással.

10. Hiányzik az elérhetőség

Hiba: Nem derül ki, kié a kutya, nincs megadva kapcsolat.
Megoldás: Minden esetben tüntesd fel a tenyésztő nevét, kennel nevét, weboldalt, e-mailt vagy telefonszámot.

Összegzés

Egy jól elkészített kutyatenyésztői hirdetés nemcsak látványos, de bizalmat is ébreszt. Ha elkerülöd a fenti hibákat, és tudatosan építed a kommunikációdat, sokkal nagyobb eséllyel maradsz meg a bírók, kiállítók és leendő gazdik emlékezetében.

Ha szeretnél profi, egyedi hirdetést, segítek elkészíteni!
👉 Nézd meg a szolgáltatásaimat itt

Kutyatenyésztéshez kapcsolódó bejegyzések

Fehér jegyek öröklődése kutyáknál

Fehér jegyek a kutyáknál

A kutyák szőrszíne valószínűleg az egyik első tulajdonság volt, amely a domesztikáció során megváltozott. Történelmi feljegyzések és kutyaportrék is bizonyítják,…